giovedì 26 luglio 2018

E’pëtróss u m’lasa






Dl’ invéran l’è par fnir la grân nibiéra,
e’ sol malê, dè par dè e ciàpa vigôr;
i prem fiur ch’ culurés la primavera
i segna e’ témp che e’ tu aviét l’è cvisciôn d’ôr.

Te t’a m’cnusitia bén, t’ m’avitia in stéma
Par cal brisul ‘d pân che a t’ho sémpar slunghê;
t’a m’sfarfajtia atoran la maténa
cvând ch’a m’butêva un pó in tl’ört a paciarê’.

E adës, palòta ad pióma, dov andret mai?
Èl la culéna ch’la t’ciâma a fêr e’ nid?
O andrèt luntân sfidénd fadiga e guëj?

Tânt t’a m’mancarè, pëtróss; lasénd ste sid
di pàsar e’ cirlêr e mancarà d’intàj
e me am’ döl parché arò pardù un amig.




Il pettirosso mi lascia

Dell’inverno sta per finire la grande foschia,
e il sole ammalato, giorno dopo giorno prende vigore;
i primi fiori danno colore alla primavera e segnano il tempo pel quale la tua partenza è imminente.

Tu mi conoscevi bene, mi stimavi
per le tante briciole di pane che sempre ti davo;
tu mi sfarfallavi attorno di mattina
quando nell’orto mi mettevo a fare qualcosa.

E adesso, pallina di piuma, dove andrai?
È la collina che ti chiama per fare il nido?
Oppure andrai lontano sfidando fatiche e pericoli?

Mi mancherai tanto, pettirosso; dopo la tua partenza
il cicaleggiare dei passeri mancherà d’intaglio
e proverò dispiacere perché avrò perduto un amico.

(da Pché e ruschéra, vol. I)